Splošni garancijski pogoji in postopki pri reklamacijah pri poslovanju s podjetjem Roletarstvo Medle d.o.o.
Naša montaža
1. UVOD
Ti splošni prodajni pogoji določajo pravice in obveznosti med kupcem in Roletarstvom Medle d.o.o. (prodajalcem). Kupec s sprejemom ponudbe, sklenitvijo pogodbe, vsakokratno oddajo naročila ali na katerikoli drugi obojestransko sprejemljiv način potrjuje, da sprejema te Splošne prodajne pogoje in da se z njimi v celoti strinja.
2. SKLENITEV POGODBE oz. NAROČILA
Prodajalec in kupec lahko skleneta pogodbo za enkraten nakup (pogodba ali naročilo) ali pogodbo za omejeno časovno obdobje (dolgoročna pogodba ali pogodba) s katero dogovorita količino in vrsto blaga oz. storitev, roke dobave in ceno za celoten čas trajanja pogodbe.
Pogodba oz. naročilo je sklenjeno, ko kupec ponudbo sprejme in to sporoči prodajalcu. V kolikor kupec na kakršenkoli verodostojen način potrdi prodajalčevo ponudbo in v treh dneh ne vrne podpisane potrditve naročila prodajalcu, se šteje, da se s pogodbo in pogoji v njej v celoti strinja. Delno ali celotno plačilo vrednosti ponudbenega zneska pomeni sklenitev pogodbe oziroma potrditev ponudbe in sprejemanje pogojev, s tem pa je izpolnjen tudi pogoj za predajo naročila v izdelavo.
3. DOBAVA IN MONTAŽA
Dobavni rok začne teči z dnem potrditve naročila kupcu. Dobavni roki v ponudbi so okvirni in za prodajalca niso zavezujoči. Prodajalec si bo prizadeval dobaviti naročeno blago oziroma izvesti storitev v ocenjenem roku, vendar si pridržuje pravico do
podaljšanja roka, prav tako prodajalec ni odgovoren za morebitno škodo, ki bi kupcu nastala zaradi prekoračitve dobavnega roka. V primeru prekoračitve dobavnega roka, prodajalec kupcu določi nov dobavni rok, ki ne sme biti daljši od 45 dni.
Ob zaključku montaže je kupec dolžan narediti prevzem blaga/opravljene storitve z izvajalcem. V kolikor kupec ni prisoten in tako ne podpiše prevzemnega zapisnika, se smatra da nima pripomb na opravljeno delo.
Okna in vrata se nastavijo ob montaži, sčasoma pa se zaradi posedanja in načina uporabe lahko zgodi, da nastavitev ni več optimalna. Morebitna naknadno potrebna nastavitev okovja je za kupce stavbnega pohištva podjetja Roletarstvo Medle d.o.o., ki jih je vgradil monter podjetja ali pooblaščeni zunanji izvajalec, v roku 6 mesecev od vgradnje, brezplačna. Morebiti potrebne naknadne nastavitve so plačljive.
Kupec mora v roku 36 mesecev po vgradnji naročiti servisno/vzdrževalni pregled, kjer se pregledajo vsi vgrajeni elementi, po potrebi pa se opravijo tudi nastavitve in vzdrževalni posegi. Servis je plačljiv in je pogoj za 60 mesečno garancijo na stavbno pohištvo.
4. ONEMOGOČENA IZVEDBA MONTAŽE
V kolikor predhodna dela, ki so bila dogovorjena pri sklenitvi pogodbe oz. naročila in so v domeni kupca, niso izvedena, ter je s tem montaža onemogočena, je prodajalec upravičen do nadomestila po tarifnih pogojih:
» kilometrina: 0,50 €/km;
» potovalna ura monterja: 25 €/h za posameznega monterja;
» izpad delovnega dne: 480 €/dan.
5. PLAČILNI POGOJI
Vsa plačila se vršijo na podlagi izdanih računov ali predračunov. Plačilni rok oz. zapadlost plačila je navedena v skladu s pogodbenimi določili na računu. Pogodbeni stranki se lahko pisno dogovorita o odlogu plačila, vendar mora kupec dati ustrezno
zavarovanje plačila, ki ga izbere prodajalec. V primeru prekoračitve plačilnih rokov si prodajalec pridržuje pravico obračunati zakonske zamudne obresti.
6. ODSTOP OD POGODBE
Kupec lahko pisno odstopi od pogodbe najkasneje do odpreme blaga, vendar mora v tem primeru plačati prodajalcu do takrat nastale prodajalčeve stroške. Strošek odstopa (odstopnino) mora kupec plačati prodajalcu tudi v primeru, če od pogodbe oz. naročila odstopi prodajalec, zaradi krivde kupca. Stroški odstopa obsegajo: strošek materiala, strošek dela, stroške storitev, stroške financiranja ter ostale nastale stroške.
7. PODALJŠAN PRIDRŽEK LASTNINSKE PRAVICE
Vse izdano ali poslano blago ostane do končnega plačila v lasti prodajalca. Kupec je upravičen samostojno razpolagati s prejetim blagom, vendar je v primeru neizpolnitve finančnih ali drugih obveznosti odgovoren za vse utemeljene zahtevke prodajalca.
V primeru zamude pri plačilu je kupec dolžan na zahtevo prodajalca vrniti vse dobavljeno in neplačano blago. Če kupec pred poplačilom vseh obveznosti iz te pogodbe proda blago ali ga kako drugače uporabi, odstopa prodajalcu vse terjatve, ki jih pridobi do teh tretjih oseb iz naslova prodajnih pogodb. O nastanku teh terjatev bo kupec nemudoma obvestil prodajalca.
8. GARANCIJE in REKLAMACIJE
Kupec mora ob prevzemu pregledati prejeto blago in prodajalca nemudoma, vendar najkasneje v 8 dneh, obvestiti o stvarnih napakah. Prodajalec jamči za skrite stvarne napake 180 dni od prejema blaga. Prodajalec se obvezuje, da bo v razumnem roku
ustrezno rešil reklamacijske zahtevke za vso blago, za katerega ima kupec ustrezno garancijo in je prodajalca pravočasno obvestil o napakah.
Kakršnakoli fizična poškodba blaga, ki je posledica udarca, padca, nepravilnega ravnanja ipd., ni stvar garancije, razen v primeru, če kupec jasno dokaže, da je tako blago prejel ob podpisu prevzemnega dokumenta. Prav tako izgubi garancijo z nepravilno uporabo, obdelavo in skladiščenjem.
Prodajalec v skladu standardom SIST EN 12373 – 1:2002 za kakovost barvanih površin na aluminiju in aluminijastih zlitinah, zavrača reklamacije na račun vidnih nepravilnosti (površinskih estetskih napak, …) katere niso vidne z razdalje 5 metrov ali več pri profilih za zunanjo uporabo. Pri profilih za notranjo uporabo, pa se točka opazovanja prestavi na razdaljo 3 metrov.
Pri stavbnem pohištvu se reklamacije na steklih obravnava po smernicah dobavitelja stekel.
Garancija / reklamacija se ne prizna tudi, če:
» so napake oziroma poškodbe posledica neprimernega ravnanja, uporabe ali vzdrževanja izdelka;
» je popravilo izvajala nepooblaščena oseba;
» je izdelek nestrokovno vgrajen;
» je nastala mehanska poškodba iz različnih vzrokov;
» je bil priklop motorjev ali elektronike narejen nestrokovno ali napačno;
» motorji niso bili nastavljeni ali elektronika sprogramirana skladno s priloženimi navodili proizvajalca;
» so elektromotorji žaluzij, jakosti 18 Nm ali več glasnejši, saj so zaradi specifične mehanske zasnove znatno glasnejši od motorjev nižjih jakosti, kar pa ne predstavlja predmet reklamacije;
» ne gre za reklamacijo oziroma gre za optične napake, ki so s prostim očesom vidne pri razdalji manj kot 3 m iz notranje strani oziroma 5 m iz zunanje strani.
9. VAROVANJE ZAUPNOSTI
Vse podatke bosta kupec in prodajalec varovala kot zaupne in jih ne bosta razkrila tretjim osebam brez predhodnega pisnega soglasja druge stranke.
10. VELJAVNO PRAVO
V zvezi s pogodbo in temi splošnimi prodajnimi pogoji se uporablja pravo Republike Slovenije, skladno s katerim se bo pogodba in splošni prodajni pogoji tudi interpretirali. Ustrezne določbe slovenske zakonodaje in predpisov urejajo vse pravice in obveznosti pogodbenih strank, ki jih pogodbe ali ti Splošni prodajni pogoji izrecno ne opredeljujejo.
Spore bodo stranke poskušale rešiti po mirni poti. V kolikor pri tem ne bi bile uspešne, je za reševanje pristojno sodišče v Novem mestu, Sloveniji.
Roletarstvo Medle d.o.o.
Novo mesto, februar 2023
Veleprodaja brez montaže
Pri poslovanju s podjetjem Roletarstvo Medle d.o.o. (proizvajalec) veljajo naslednji garancijski pogoji in postopki pri reklamacijah kupcev:
» Proizvajalec jamči za kakovost, oziroma brezhibno delovanje v garancijskem roku, ki začne teči od datuma prevzema blaga.
» Prijava reklamacije, v garancijski dobi, mora biti izključno pisna na reklamacijskem obrazcu proizvajalca, če je zadeva vgrajena,
oziroma na zapisniku o vračilu blaga proizvajalca, če se le to vrača proizvajalcu na predelavo, dodelavo, popravilo, trajno vračilo
ipd. Obrazci morajo vsebovati vse potrebne podatke.
» Če gre za neustrezno blago pri kupcu in se potrebuje nadomestno blago, se nadomestno blago pošlje z dobavnico / računom, običajno ceno in pogoji ter pariteto. Ob vračilu reklamiranega blaga proizvajalcu (obvezno s proizvajalčevim zapisnikom o vračilu blaga) se le to pregleda v reklamacijski službi. Po pregledu sledi obvestilo s strani proizvajalca ali je reklamacija upravičena ali ne. V primeru upravičene reklamacije se izstavi dobropis za vrednost novo izdane dobavnice / računa.
» Če gre za neustrezno blago, ki se vrača na predelavo, dodelavo, popravilo se ob vračilu (obvezno s proizvajalčevim zapisnikom o vračilu blaga) pri proizvajalcu pregleda in ugotovi upravičenost reklamacije. Proizvajalec po pregledu obvesti kupca, ki se dogovorita bodisi o roku dobave, ali o stroških predelave v kolikor reklamacija ni upravičena, ki jih mora kupec pred predelavo pisno potrditi.
» Uveljavljanje reklamacijskega zahtevka ne zadrži obveznosti plačila kupnine v celoti, v dogovorjenem plačilnem roku.
» Odprava napake pod reklamacijo se ne izvede v primeru, če blago še ni plačano, pa bi že glede na valuto moralo biti.
» Kupec lahko uveljavlja reklamacijo na podlagi njegovih ustrezno izpolnjenih obveznosti:
a) da pregleda izdelke takoj ob prevzemu,
b) da javi reklamacijo na ustreznem zgoraj navedenem pisnem obrazcu takoj oziroma najpozneje v 8 dneh,
c) da predloži dokazila kot so fotografije in druga dokumentacija.
» Proizvajalec reši upravičeno reklamacijo v medsebojno dogovorjenem roku, vendar najkasneje v roku 45 dni.
» Morebitni količinski manko se upošteva v največ 8 dneh od prevzema blaga.
» Poškodbe, ki so nastale zaradi razlogov na strani proizvajalca se nadomestijo z novimi deli do paritete kupca.
» Proizvajalec jamči za popravilo, dostavo nadomestnih delov, novega izdelka ipd. do dogovorjene paritete osnovnega izdelka. Kilometrine in ostalih stroškov poti ter servisa na lokacijah končnega kupca proizvajalec ne priznava.
» Reklamacije, ki se nahajajo izven RS proizvajalec ne odpravlja na terenu, temveč poskrbi za dostavo spornega blaga do paritete kupca, kupcu pa pripada pavšalna odškodnina 40 eur.
» Pogoj za uveljavljanje reklamacije je dokončana montaža, ki jo kupec dokazuje s podpisanim prevzemnim zapisnikom/zaključnico. V primeru, da montaže zaradi reklamacije ni možno zaključiti, proizvajalec poskrbi za dostavo potrebnih artiklov do paritete kupca, kupcu pa za odpravo reklamacije prizna odškodnino 20-40 €.
» Proizvajalec ne dokončuje montaž svojih veleprodajnih strank, ki so montažo pričele same. Proizvajalec gre dokončati montažo le v primeru skrite napake, ki se je ni dalo na noben način odkriti pred odhodom veleprodajnega kupca, na montažo svojemu končnemu kupcu. Proizvajalec ne hodi na teren pri naslednjih težavah, ki se lahko pojavijo ob montaži:
• nastavitev motorjev na prave pozicije;
• programiranje daljincev in sprejemnikov;
• mehanske poškodbe kovinskih delov;
• poškodbe mreže za komarnik pod višino 1 m od spodaj gor;
• nedelovanje zaustavljačev komarnika;
• prekratka (ali predolga) ali neustrezno obdelana vodila;
• neustrezni vidni materiali;
• napačne barve, izvedbe, dimenzije, pogoni elementov;
• neustrezno navita vzmet komarnika;
• manjkajoči pribor ali posamezne pozicije;
• izhod za komando ali kabel na napačnem mestu;
• prekratek kabel;
• roleta ne spelje v zgornji poziciji;
• napačne maske;
• zlomljene konzole, uvodniki,..;
• poškodbe tesnila v vodilih zunanjih žaluzij;
• ščetka ‘ušla’ iz vodil.
Za vse te zadeve gre proizvajalec na teren samo na podlagi pisne privolitve, da je usluga plačljiva po veljavnem ceniku.
» Proizvajalec ne odpravlja reklamacij na terenu tudi kadar se le te pojavijo po uspešno zaključeni montaži in gre za enostavna
popravila (zamenjava čepov, nastavitve zaustavljačev, nastavitve žaluzij,…), katere odpravi kupec – veleprodajni partner, kateremu pa pripada pavšalna odškodnina 20-40 €, odvisno od zahtevnosti in obsega reklamacije. Proizvajalec se s svojo servisno službo na terenu vključi pri tehnično zahtevnejših reklamacijah.
» Pri reklamaciji, kjer se že takoj vidi, da je potrebno izdelek pripeljati nazaj na dodelavo, ga je kupec dolžan tudi pripeljati nazaj na mesto prevzema, da se izvede popravilo.
» Takšen postopek velja v primerih, ko gre za napačne barve, pogone, izvedbe, dimenzije, poškodovane elemente…
» Po vračilu izdelka, proizvajalec oceni ali je možno popravilo ali dodelava. V primeru, ko le to ni možno ali smiselno je kupec upravičen do novega izdelka, ki ga proizvajalec naredi v čim krajšem roku.
» Novega izdelka se ne izdela, dokler se reklamirani ne vrne, razen v primerih, ko je evidentno, da reklamiranega izdelka ni možno popraviti, predelati ali zaradi logističnih težav vrniti, se izdela in pošlje nov izdelek, kupec pa mora reklamacijo takšne narave dokazati s fotodokumentacijo. Dobropis za nov izdelek se izda takoj po vrnitvi reklamiranega in potrditvi reklamacije.
» Garancija-reklamacija se ne prizna tudi, če:
• so napake oziroma poškodbe posledica neprimernega ravnanja, uporabe ali vzdrževanja izdelka;
• je popravilo izvajala nepooblaščena oseba;
• je izdelek nestrokovno vgrajen;
• je nastala mehanska poškodba iz različnih vzrokov;
• je bil priklop motorjev ali elektronike narejen nestrokovno ali napačno;
• motorji niso bili nastavljeni ali elektronika sprogramirana skladno s priloženimi navodili proizvajalca;
• so elektromotorji žaluzij, jakosti 18Nm ali več glasnejši, saj so zaradi specifične mehanske zasnove znatno glasnejši od motorjev nižjih jakosti, kar pa ne predstavlja predmet reklamacije.
Roletarstvo Medle d.o.o.
Novo mesto, februar 2023